ورزش بانوان

گزارش فدراسیون جهانی از دومین حضور زنان ایران در رقابتهای جهانی هندبال



به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون جهانی هندبال، تیم هندبال زنان ایران، تیم مورد توجه در مسابقات جهانی زنان ۲۰۲۱ بود، دوره ای که برای اولین بار در آن حضور پیدا کرد و گام مهم دیگری در توسعه این ورزش در کشور در بخش زنان رقم خورد.

ایران در دوره قبل در رده سی و یکم قرار گرفت. این تیم در دور مقدماتی در گروهی دشوار مقابل نروژ، رومانی و قزاقستان قرار گرفت و شکست‌های سختی را برابر تیم‌های اروپایی متحمل شد ولی خاطرات بسیار خوبی ساختند و به توسعه هندبال زنان ایران کمک کردند.

آنها با یک برد در رده سی و یکم قرار گرفتند اما به عنوان یکی از تیم های برتر آسیایی معرفی شدند. یک سال بعد از این رقابت‌ها،  ایران به دور اصلی مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲ راه یافت و همچنین اولین حضورش را در مسابقات قهرمانی نوجوانان با بازیکنان مستعدی مانند فاطمه مریخی را ثبت کرد.

حالا دو سال بعد پس از رقابت های قهرمانی جهان اسپانیا ۲۰۲۱، تیم هندبال زنان ایران به مسابقات جهانی بازگشته است، جایی که قصد دارد از استعداد و تجربه شان استفاده کنند. البته ایران باز هم در یک گروه سخت قرار گرفته و با دو تیم اروپایی و یک تیم آسیایی همگروه شده است.

آلمان و لهستان تیم‌های قدری در این گروه هستند ولی این دو تیم به اندازه نروژ و رومانی قوی نیستند و ژاپن نیز به وضوح مدعی صعود به دور بعدی است. ژاپن دارنده عنوان قهرمانی بازی های آسیایی و نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۲ است.

ایران پس از کسب مقام چهارمی در مسابقات قهرمانی هندبال زنان آسیا در سال ۲۰۲۲ به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ راه یافت. آنها در مقابل هند، ازبکستان و استرالیا پیروز شدند، اما مقابل کره با نتیجه ۱۱ بر ۴۱ شکست خوردند.

ایران در مرحله نیمه نهایی نیز شانس کمی مقابل ژاپن داشت و شکست خورد و در  دیدار رده بندی نیز برابر چین با نتیجه  ۴۳ بر ۱۹ باخت.

هدف اصلی ایران این است که در مسابقاتی که به طور مشترک به میزبانی دانمارک، نروژ و سوئد برگزار می‌شود در رده آخر قرار نگیرد، چیزی که می تواند با چند بازی متعادل قابل دستیابی باشد، البته به شرطی که شگفتی بزرگی ایجاد نکند. مشکل اصلی این تیم عدم تجربه است و تنها یک بازیکن یعنی فاطمه خلیلی دروازه بان این تیم خارج از ایران بازی می‌کند. خلیلی در لیگ دسته دوم رومانی در تیم CSM Iasi حضور دارد.

بازیکنان اصلی: فاطمه خلیلی (دروازه بان)، فاطمه مریخی ( دفاع میانی)، هانیه کریمی (بال راست)

نحوه صعود به رقابت های جهانی: کسب مقام چهارم قهرمانی هندبال زنان آسیا 

عملکرد در دوره قبل : ۳۱ بین ۳۲ تیم

هم‌گروه‌ها در سال ۲۰۲۳: گروه F (آلمان، لهستان، ژاپن، جمهوری اسلامی ایران)

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه