توپ و تور

تیم ملی والیبال ساحلی ایران به چهارمی آسیا اکتفا کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، بیست و سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا که از روز جمعه دوم تیر با حضور ۳۲ تیم در شهر پینگ تان چین آغاز شده است، امروز دوشنبه با معرفی تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات تیم‌های ایران «یک» و تایلند «یک» به مصاف یکدیگر رفتند و بهمن سالمی و سینا شوکتی دو بر صفر با امتیازهای ۲۱ بر ۱۷ و ۲۱ بر ۱۳ مغلوب حریف شدند تا در جایگاه چهارم آسیا قرار گیرند و جایزه سه هزار دلاری مسابقات را به دست آورند.

تیم نخست ایران در مرحله مقدماتی موفق به شکست ژاپن «دو» و چین «چهار» شد و برابر قطر نتیجه را واگذار کرد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله بعد با شکست اندونزی «یک» راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و در این مرحله با شکست تیم قدرتمند چین یک به جمع چهار تیم برتر مسابقات صعود کردند.

سالمی و شوکتی در دیدار نیمه‌نهایی و رده‌بندی به ترتیب مغلوب استرالیا دو و تایلند یک شدند تا به رتبه چهارمی قاره کهن آسیا اکتفا کنند.

عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی دیگر نماینده ایران در این مسابقات بودند که در مرحله مقدماتی دو برد و یک شکست تجربه کردند اما به دلیل تفاضل پوئن از راه‌یابی به مرحله حذفی بازماندند.

ایران سه (مهدی محفوظی و ضرغام منصوری) که تیم جوان کشورمان محسوب می‌شوند و برای کسب تجربه در این رقابت‌ها شرکت کردند، در مرحله مقدماتی مغلوب استرالیا دو شدند اما در جدال با چین دو و نیوزیلند یک به پیروزی رسیدند تا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

محفوظی و منصوری در مرحله نخست حذفی مغلوب تیم قدرتمند چین یک شدند و از دور مسابقات کنار رفتند اما پاداش ۶۰۰ دلاری مسابقات که برای تیم‌های نهم تا شانزدهم در نظر گرفته شده بود را دریافت کردند.

حمید موحدی به عنوان سرمربی و غلامرضا بحریه (سرپرست) ملی پوشان ساحلی ایران را در این رقابت‌ها همراهی کردند.

همچنین حسن بازدرهوا داور اعزامی والیبال ساحلی ایران در این رقابت‌ها بود که در روزهای اول تا سوم مسابقات ۱۴ قضاوت داشت که در هفت مسابقه به عنوان داور اول و در هفت دیدار به عنوان داور دوم ایفای نقش کرد.

والیبال ساحلی ایران با دو قهرمانی (۲۰۱۱ و ۲۰۱۷) و دو نایب قهرمانی (۲۰۱۸ و ۲۰۲۱) در رتبه ششم افتخارآفرینان این رقابت‌ها قرار دارد. نمایندگان استرالیا با پنج قهرمانی، دو نایب قهرمانی و چهار نشان برنز در صدر افتخارآفرینان این مسابقات قرار دارند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه