آخرین اخبار

برانکو بعد از این قهرمانی اخراج شد! (عکس)


به گزارش ورزش سه، از کامنت‌های این مطلب پیداست که نسل جوان فوتبال خاطره چندانی از این قهرمانی افتخارآمیز ندارد. این تیمی بود که پس از نزدیک به ۶ ماه اردو زیرنظر برانکو ایوانکوویچ با وجود مشکلاتی که در مسیر خود داشت، با حذف دو ستاره بزرگ خود در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی بوسان در کره جنوبی شد.

اوج کار این تیم، پیروزی مقابل کره شمالی که از بازیکنان حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ (عنوان چهارم جهان) بهره می‌برد، بود که در ضربات پنالتی مغلوب درخشش بازیکنان ایران شد. ایران در فینال با اقتدار و با نتیجه ۲-۰ ژاپن را شکست داد تا آخرین طلای فوتبال ایران در یک رقابت آسیایی به دست بیاید.

در آن زمان محمد دادکان سرپرست فدراسیون فوتبال بود و بعد از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی در فضایی مناسب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد. جالب اینکه دادکان در ابتدای حضور در تیم ملی عقاید مخصوص به خود را داشت و اعتقاد داشت که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید ایرانی باشد و بنابراین همایون شاهرخی به عنوان مربی تیم ملی برگزیده شد، در حالی که ایران با برانکو نتایج خوبی به دست آورده بود.

2007595
2007596

در نهایت با حضور شاهرخی و پس از شکست مقابل تیم اردن در تهران و به خط افتادن صعود ایران به جام جهانی، برانکو با اصرار سازمان تربیت بدنی وقت و رئیسش (محسن مهرعلی‌زاده) به ایران بازگشت و هدایت ایران را بر عهده گرفت و تیم را تا جام جهانی ۲۰۰۶ هدایت کرد. او در این بین عنوان سومی جام ملت‌های آسیا را هم به دست آورد که این مدال هم آخرین مدال فوتبال ما در یک تورنمنت آسیایی محسوب می‌شود.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ورزش سه

نوشته های مشابه