آخرین اخبار

تیم‌ملی هالتر و صفحه وزنه‌برداری ندارد! / برخی‌ها به خاطر دو میلیون تومان حقوق پایین‌تر با من مخالف هستند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، سجاد انوشیروانی در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: وزنه‌برداری در یک شرایط ویژه قرار دارد، دو مسابقه حساس پیش روی ماست. مسابقه جهانی یکی از انتخابی اصلی المپیک است، پس از آن هم بازی‌های آسیایی هانگژو پیش رو است که مسابقات حساسی برای کاروان ورزش ایران است. تلاش می‌کنیم نتایجی در شأن وزنه‌برداری کسب کنیم. از سال قبل اردوهای منظمی برگزار کردیم. متأسفانه IOC شرایط سختی برای وزنه‌برداری ایجاد کرده، مسابقات مختلف با اوزان متفاوت کار را برای ما سخت کرده است. به طور مثال در مسابقات جهانی ۱۰ وزن داریم که هفت وزن در بازی‌های آسیایی خواهد بود و از این اوزان صرفاً ۵ وزن در المپیک خواهد بود که کار را برای فدراسیون سخت کرده اما کادر فنی تمهیدات خوبی را اندیشیده و در رویدادهای مختلف تا جایی که امکان پذیر بود نتایجی گرفتیم که خوشبختانه نگاه به وزنه برداری تغییر کرد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد جذب اسپانسرهای مالی نیز، عنوان کرد: برخی افراد در چند ماه پیش که در فدراسیون بودند مخالف ما نبودند اما الان در یک گروه در مورد آینده وزنه برداری صحبت می‌کنند و برای افرادی که مجیزگوی افراد معلوم الحال هستند متأسفم. ما آمار را اعلام می‌کنیم و برخی از آن سواستفاده می‌کنند و علیه وزنه برداری می‌نویسند. از این گروه‌ها ترسی نداریم اما باید بدانید که هالتر استاندارد بانوان نداشتیم اما تیم ملی بانوان در حال فعالیت بود.

انوشیروانی عنوان کرد: همراه اول ۱۰ میلیارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر ۶ میلیارد به ما کمک مالی داشتند، حساب فدراسیون مشخص است. در تاریخ وزنه‌برداری در ۱۵ ماه درآمدی کسب کردیم که فدراسیون‌های قبلی نتوانستند درآمدزایی کنند. شرایط در ورزشگاه آزادی مشخص است اما برخی در حال تماس با استان‌ها هستند که تماس‌ها و پیام‌های آن‌ها هم وجود دارد. وزنه برداری نیاز به حمایت دارد اما باید قضاوت را به بعد از بازی‌های آسیایی و المپیک موکول کنیم.

وی با بیان اینکه اگر رکورد وزنه‌برداران کاهش پیدا کند گردنش از مو باریک‌تر است، عنوان کرد: اگر بازی‌ها برگزار می‌شد و شانس مدال برنز هم نداشتیم، اما امروز از کسب مدال طلا صحبت می‌شود. ما در تلاش هستیم که بدون نقص کار را جلو ببریم. انتظار از این رشته بالاست اما تحقیق کنید چرا وزنه برداری به این روز افتاده و هالتر به کشور وارد نشده است؟

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: کار کردن در وزنه‌برداری شوخی بردار نیست و اصلاً آسان نیست ما وعده حمایت گرفتیم. بروید ببینید به سایر هیأت‌ها چه پولی داده‌اند و به هیأت‌های ما چه مبلغی اختصاص یافته است؟ به یکی از هیأت‌های استانی ما ۴ میلیون تومان داده‌اند. اگر نگاه ۱۵ سال پیش به وزنه‌برداری وجود داشته باشد و بودجه و تجهیزات لازم اختصاص داده شود می‌توانیم موفق باشیم. تیم‌ملی یک ست هالتر و صفحه وزنه‌برداری ندارد! اگر نتایج خوبی نگرفتیم حق دارید که انتقاد کنید. برخی‌ها به خاطر دو میلیون تومان حقوق پایین‌تر مخالف بنده شده‌اند.

انتهای پیام/

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع دانشجو

نوشته های مشابه