فوتبال و فوتسال

صعود ۶ تیم به یک هشتم قطعی شد/ سرنوشت تیم طارمی به هفته آخر کشید


به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا شامگاه سه شنبه با برگزاری ۸ دیدار پیگیری شد که در مهمترین مسابقات بارسلونا موفق شد پورتو را شکست دهد و آث میلان در خانه مغلوب دورتموند شد.

با نتایج به دست آمده در این بازی‌ها صعود تیم‌های اتلیتیکومادرید، لاتزیو، دورتموند، منچسترسیتی، لایپزیش و بارسلونا به مرحله یک شانزدهم نهایی قطعی شد و دو تیم باقی مانده برای صعود به مرحله حذفی از بین تیم‌های پورتو و شاختار در گروه H و تیم‌های پاری سن ژرمن، میلان و نیوکاسل در گروه F تعیین خواهد شد.

نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است:

گروه E: اتلتیکومادرید و لاتزیو صعود خود را قطعی کردند

در گروه E لیگ قهرمانان اروپا اتلتیکومادرید موفق شد در زمین فاینورد این تیم را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و با یازده امتیاز صدرنشین شود. در دیگر مسابقه این گروه هم لاتزیو موفق در در یک بازی خانگی با دو گل دیرهنگام از سد سلتیک عبور کند و با ۱۰ جایگاه دوم را کسب کند. با توجه به اینکه فاینورد با ۶ امتیاز در رده سوم این گروه قرار گرفته است صعود تیم‌های اتلتیکومادرید و لاتزیو به مرحله بعدی قطعی شده است و فاینورد هم به عنوان تیم سوم راهی مسابقات لیگ اروپا خواهد شد. سلتیک هم با یک امتیاز در رده چهارم قرار دارد و بازی آخر این تیم مقابل فاینورد تشریفاتی است.

جدال دو تیم اتلتیکومادرید و لاتزیو در هفته ششم برای تعیین سرگروه خواهد بود.

* لاتزیو ۲ – سلتیک صفر

گل‌ها: چیرو ایموبیله (۸۲، ۸۵)

* فاینورد یک – اتلتیکومادرید ۳

گل‌ها: متس ویفر (۷۷) برای فاینورد و لوتشارل گیرترویدا (۱۴- گل به خودی)، ماریو هرموسو (۵۷) و سانتیاگو خیمنز (۸۱ گل به خودی) برای اتلتیکومادرید

صعود ۶ تیم قطعی شد / سرنوشت طارمی به هفته آخر کشید

گروه F: دورتموند از گروه مرگ جان سالم به در برد

در این گروه تیم فوتبال دورتموند موفق شد در یک بازی خارج از خانه مقابل آث میلان با نتیجه ۳ بر یک به برتری برسد تا با کسب ۱۰ امتیاز صعود خود را به مرحله یک شانزدهم نهایی قطعی کند. در دیگر مسابقه این گروه هم پاری سن ژرمن در آخرین ثانیه‌های بازی با نیوکاسل موفق شد بازی را به تساوی بکشاند و مانع از ثبت یک شکست خانگی شود. در این گروه پاری سن ژرمن با ۷ امتیاز، نیوکاسل با ۵ امتیاز و میلان هم با ۵ امتیاز تیم‌های بعدی هستند و هر سه تیم شانس صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی را دارند.

در هفته ششم دورتموند در خانه میزبان پاری سن ژرمن است و نیوکاسل از میلان پذیرایی خواهد کرد.

* پاری سن ژرمن یک – نیوکاسل یک

گل‌ها: الکساندر ایساک (۲۴) برای نیوکاسل و امباپه (۹۰+۷) برای پاری سن ژرمن

* آث میلان یک – دورتموند ۳

گل‌ها: ساموئل چوکووزه (۳۷) برای آث میلان و مارکورویس (۱۰)، جیم باینو گیتنز (۵۹) و کریم آدیمی (۶۹) برای دورتموند

صعود ۶ تیم قطعی شد / سرنوشت طارمی به هفته آخر کشید

گروه G: صعود منچسترسیتی و لایپزیش مثل آب خوردن

در این گروه منچستر سیتی که از قبل صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرده بود در خانه پذیرای لایپزیش بود و موفق شد با ارائه یک بازی برتر در نیمه دوم بازی ۲ بر صفر باخته را با نتیجه ۳ بر ۲ عوض کند تا آمار پنج برد در پنج مسابقه را به نام خود به ثبت برساند. لایپزیش هم به رغم شکست در این مسابقه با ۹ امتیاز صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی به عنوان تیم دوم قطعی شده است.

یانگ بویز هم موفق شد با ۲ گل از سد ستاره سرخ عبور کند. در هفته پایانی یانگ بویز میهمان لایپزیش است و ستاره سرخ از منچسترسیتی پذیرایی می‌کند.

* منچسترسیتی ۳ – لایپزیش ۲

گل‌ها: ارلینگ هالند (۵۵)، فیل فودن (۷۰) و خولین آلوارز (۸۷) برای منچسترسیتی و ایکوما اوپندا (۱۳، ۳۳) برای لایپزیش

* یانگ بویز ۲ – ستاره سرخ صفر

گل‌ها: ندلیکویچ (۸) و بلوم (۲۹)

صعود ۶ تیم قطعی شد / سرنوشت طارمی به هفته آخر کشید

گروه H: همه چیز برای طارمی به روز آخر کشیده شد

در گروه H تیم فوتبال بارسلونا میزبان مهدی طارمی و تیم پورتو بود که موفق شد این دیدار را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود به پایان برساند. پورتو این دیدار را تهاجمی آغاز کرد و موفق شد در دقیقه ۳۰ از حریف خود پیش بیفتد اما دو دقیقه بعد کانسلو بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه ۵۷ ژوائو فیلیکس گل برتری بارسلونا را به ثمر رساند تا ژاوی هرناندز سرمربی این تیم نفس راحتی بکشد. مهدی طارمی در این مسابقه به طور کامل در ترکیب پورتو حضور داشت و در دقیقه ۲۴ یک گل هم به ثمر رساند اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد. بارسلونا با این پیروزی ۱۲ امتیازی شد تا صعودش به مرحله حذفی را قطعی کند.

در دیگر مسابقه این گروه هم شاختار با نتیجه یک بر صفر از سد آنتورپ عبور کرد. با این نتایج دیدار هفته ششم پورتو مقابل شاختار که به میزبانی پورتو برگزار خواهد شد سرنوشت دیگر صعود کننده این گروه را مشخص خواهد کرد.

* شاختار یک – آنتورپ صفر

گل: ماتوینکو (۱۲) برای شاختار

* بارسلونا ۲ – پورتو یک

گل‌ها: ژوآئو کانسلو (۳۲) و ژوائو فلیکس (۵۷) برای بارسلونا و پپه (۳۰) برای پورتو

صعود ۶ تیم قطعی شد / سرنوشت طارمی به هفته آخر کشید

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع مهر

نوشته های مشابه