فوتبال و فوتسال

کمبود بازیکن در خط دفاع نگران کننده است/ امیدمان به خط حمله است



به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باید شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن به مصاف تیم ملی سوریه برود. ایران با ۹ امتیاز و با صدرنشینی در جدول گروه C و سوریه با ۴ امتیاز و با قرار گرفتن در رده سوم جدول گروه B به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند.

مرتضی فنونی زاده کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به خبرنگار مهر گفت: از اینکه ما به عنوان تیم نخست و با حداکثر امتیاز راهی مرحله حذفی می‌شویم، تقریباً قطعی بود اما ایران در ۳ بازی خود فراز و فرودهای زیادی داشت.

او ادامه داد: مصدومیت صادق محرمی یکی از تلخ‌ترین اتفاقات جام ملت‌ها برای ایران بود چون این بازیکن کیفیت بسیار خوبی در زمین داشت و می‌توانست در ادامه مسابقات به کمک تیم بیاید و اکنون باید کادر فنی در نبود این بازیکن چاره‌ای برای خط دفاع بیاندیشد. چون رامین رضاییان بیشتر میل هجومی دارد و در خط دفاع عملکرد خوبی ندارد به هیچ جهت نمی‌توان فقط به رضائیان در پست دفاع چپ اعتماد کرد.

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: من در دوران بازی ۴، ۵ بار مقابل سوریه بازی کردم و اغلب در این سال‌ها بازیکنان سوری نشان داده‌اند که تیم فیزیکی هستند و از همه مهم‌تر میانگین سنی این تیم پایین است و بازیکنانشان می‌توانند دوندگی زیادی در زمین داشته باشند و ملی‌پوشان ایران باید حواسشان به مهره‌های هجومی سوریه باشد.

فنونی زاده افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی مانند اردن، سوریه، فلسطین و لبنان پیشرفت خوبی داشته‌اند و عملکردشان مثبت ارزیابی می‌شود. اگر ایران بتواند از سد سوریه بگذرد به احتمال زیاد در مرحله بعد رو در روی ژاپن قرار خواهد گرفت و این بازی یکی از سخت‌ترین دیدارهای ما در طول سال‌های اخیر خواهد بود.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: زوج مهدی طارمی و سردار آزمون یکی از بهترین زوج‌های هجومی فوتبال آسیا است و زمانی که این دو بازیکن همزمان با هم در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشند موقعیت‌هایی که به سمت دروازه حریف خلق می‌شود کیفیت بهتری دارند و ان‌شاالله هر دو بازیکن صحیح و سلامت باشند تا در مرحله‌های بعدی هم بتوانند به ایران کمک کنند. بازیکنانی مثل میلاد محمدی و رامین رضاییان بیشتر میل هجومی دارند اما باید از این به بعد بیشتر به فکر دفاع کردن باشند.

وی در پایان گفت: با غیبت کنعانی زادگان در خط دفاعی کمبود بازیکن داریم که همین امر نگرانی هایی را به وجود آورده است. حسینی هم مصدوم است و احتمالا حضور نخواهد داشت. برای همین کادر فنی باید تدبیر کند که از این ناحیه ضربه نخوریم.



منبع مهر

نوشته های مشابه