دسته‌بندی نشده

۶۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی در خوزستان در حال اجرا است



مسعود بیات‌منش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در استان خوزستان ۲۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که ۱۳۵ کیلومتر آن آزادراه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۶۵ کیلومتر آن دو خطه است.

وی افزود: طول کل پروژه‌های راهسازی در دست اجرای استان ۶۵۰ کیلومتر است که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ساخته می‌شود.

بیات‌منش با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های فعال در حوزه راه بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، ادامه داد: این میزان راه با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که از این میزان ۲۶۰ کیلومتر در قالب ۶۰ پروژه فعال به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان توسط این اداره کل در حال اجرا است.

وی به پروژه‌های شاخص در حوزه راهسازی خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیات‌منش عنوان کرد: محور تردد زوار اربعین شامل اهواز- چذابه به طول ۱۱۵ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن تکمیل و چهارخطه شده است. این محور ۴ دستگاه پل بزرگ دارد که در حال احداث است. پل سابله تکمیل شده، پل حمیدیه در حال مشخص شدن پیمانکار، پل سوسنگرد با ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجرا و پل بستان مطالعات آن به اتمام رسیده و در مرحله برگزاری مناقصه و نیازمند اعتبار است.

وی ادامه داد: پل عنافچه از دیگر پروژه‌های شاخص است که دولت اهتمام ویژه‌ای به آن دارد. پیشرفت فیزیکی این پل ۶۰ درصد و برای اتمام عملیات اجرایی آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

بیات منش گفت: چهارمین پروژه شاخص محور اهواز- هفتکل- ایذه- دهدز بوده که توسط شرکت ساخت و توسعه راه ها در حال اجرا است و برای تکمیل این محور ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه