آخرین اخبار

شرط جنجالی یک بازیکن برای استقلالی شدن | بزرگترین تغییر برای آبی ها با تصمیم نکونام!



به گزارش همشهری آنلاین یکی از بازیکنانی که به شکل غیرمنتظره در کانون اخبار نقل‌وانتقالاتی قرار گرفت، محمدرضا خالدآبادی بود؛ دروازه‌بان 22‌ساله تیم ملی امید که فصل گذشته در هوادار توپ می‌زد و از قضا سابقه حضور در پرسپولیس را هم داشته است. با بازشدن پنجره تابستانی، این دروازه‌بان به سوژه مشترک سرخابی‌های پایتخت تبدیل شد و البته آنطور که خودش ادعا می‌کند، از برخی تیم‌های مهم دیگر لیگ همچون تراکتور هم پیشنهاد داشت. در نهایت اما خالدآبادی تصمیمش را گرفت و استقلالی شد؛ اتفاقی که از جهات مختلف قابل تحلیل است.

   به‌دنبال ترکیب اصلی

از همان زمانی که اسم خالدآبادی در اخبار نقل‌وانتقالاتی پرتکرار شد، روشن بود که پرسپولیس روی او به‌عنوان دروازه‌بان دوم حساب کرده است. تیمی که علیرضا بیرانوند را دارد و تازه او را با آن همه مشقت و تجدید قرارداد حفظ کرده، طبیعتا دنبال دروازه‌بان دیگری برای ترکیب اصلی نیست و فقط یک رزرو مطمئن می‌خواهد. همین نکته هم خالدآبادی را از تیم سابقش دور و به استقلال نزدیک کرد. شرایط آبی‌ها به وضوح متفاوت بود. آنها با حسین حسینی تا مرحله قطع همکاری پیش رفتند و نهایتا به‌خاطر شکست مذاکراتشان با سایر گزینه‌ها ناچار به حفظ سنگربان و کاپیتان فصل قبل خود شدند. در چنین شرایطی خالدآبادی می‌توانست امیدوار باشد در استقلال بازی کند؛ اتفاقی که هرگز در پرسپولیس برای او رخ نمی‌داد. فقط کافی است به یاد بیاورید چطور وقتی در بازی حذفی با ون‌پارس اصفهان به احمد گوهری بازی رسید، باز هم یحیی گل‌محمدی دروازه‌بان دوم تیمش را قبل از ضربات پنالتی بیرون کشید و بیرانوند را به میدان فرستاد. واقعیت این است که در رقابت با بیرو، هیچ گلری دیده نمی‌شود. حکایت استقلال اما فرق دارد.

   شرط گذاشته بازی کند؟

با جدی‌شدن حضور خالدآبادی در استقلال، این شایعه سر زبان‌ها افتاد که او با کادرفنی این تیم شرط کرده حتما بازی کند. دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، شایعه مزبور از جانب استقلالی‌ها تکذیب نشد و عجیب‌تر اینکه خود دروازه‌بان جدید هم بعد از عقد قرارداد در پاسخ به سؤالی در این مورد گفت: «اجازه بدهید بعدا راجع‌به آن حرف بزنیم!»

   زنگ خطر برای حسین حسینی

مجموعه معادلات پیرامون حضور خالدآبادی در استقلال، زنگ خطر را برای حسین حسینی به صدا درآورده است. همه می‌دانند که عملکرد فصل گذشته حسینی خوب نبود و حملات زیادی به این بازیکن شد. او که عادت دارد با استقلالی‌ها خداحافظی کند و برگردد، این بار هم چنین کرد؛ بی‌آنکه حضور مجددش در اردوگاه آبی‌ها شوق چندانی برانگیزد. حالا ممکن است حسینی در فصل جدید نیمکت‌نشین شود؛ اتفاقی که قبلا 2‌بار دیگر در استقلال برای او رخ داده بود. حسینی اوایل حضورش در استقلال نیمکت‌نشین مهدی رحمتی بود و بعدتر زمانی که یک دوره افول کرد، روی نیمکت نشست تا بازی‌های رشید مظاهری را تماشا کند. حداقل دلخوشی حسینی در آن مقاطع این بود که به هر حال پشت خط گلرهای سرشناس و نامداری مانده است، اما شاید این بار او در رقابت با یک گلر جوان و ناشناخته تسلیم شود. در هر صورت به‌زودی لیگ آغاز خواهد شد و با نخستین ارنج جواد نکونام روشن می‌شود انتخاب او برای دروازه، کدام سنگربان است.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه