آخرین اخبار

شاهکار گزینه بارسلونا با توقف یک غول دیگر در ایتالیا!



به گزارش همشهری‌آنلاین، تیاگو موتا که دوباره نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری در بارسلونا بر سر زبان‌ها افتاده، توانست یک نتیجه عالی دیگر هم مقابل بزرگان ایتالیا بگیرد؛ او با بولونیا میلان را ۲-۲ متوقف کرد. موتا در این فصل مقابل همه تیم‌های بزرگ نتیجه گرفته و در جام‌حذفی هم اینتر را حذف کرده است.

میلان در این بازی ۲پنالتی از دست داد. از زمان جمع‌آوری داده‌ها توسط اوپتا در فصل ۰۵-۲۰۰۴ (۲۰فصل قبل)، روسونری برای نخستین‌بار در سری‌آ ۲پنالتی خود در یک مسابقه را از دست داده بود. در لیگ ایتالیا آخرین تیمی که قبل از میلان هر دو پنالتی خود در یک مسابقه را هدر داده بود، کارپی است(در ‌ماه مه ۲۰۱۶ و مقابل لاتزیو).

میلان برای نخستین‌بار در فصل جاری سری‌آ در یک بازی خانگی به تساوی رسید. قبل از دیدار با بولونیا، آخرین تساوی آنها در یک بازی خانگی در سری‌آ ‌ماه می‌۲۰۲۳ و تساوی یک – یک مقابل کرمونزه بود. آخرین مرتبه‌ای هم که دروازه روسونری در یک بازی خانگی در لیگ ایتالیا بیش از یک‌بار باز شد، ژانویه۲۰۲۳ مقابل ساسولو بود (۵گل دریافتی).

روبن لوفتوس چیک برای دومین‌بار در دوران حرفه‌ای خود با درنظرگرفتن تمام رقابت‌ها حداقل ۲گل در یک بازی به ثمر رساند. سال۲۰۱۸ او در یک بازی بیش از ۲گل‌ زده بود؛ هت‌تریک با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا.

از ابتدای سال۲۰۲۴، هیچ هافبکی بیش از روبن لوفتوس چیک (۴گل مشترک با شیمون زورکوفسکی) در میان هافبک‌های ۵لیگ‌ بزرگ اروپایی گلزنی نکرده است. او تنها هافبکی است که حداقل در ۳بازی مختلف در ۵لیگ برتر اروپا موفق به گلزنی شده است.

در این بازی ژیرو و تئو ارناندس هر کدام یک پنالتی خراب کردند. ضربه تئو به دیرک دروازه خورد و او توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد، اما طبق قوانین گل مردود شد و اگر بازیکن دیگری آن را گل می‌کرد، درست بود.

میلان در ۲۲بازی ۲۵گل دریافت کرده ‌و از این نظر در بین تمامی تیم‌های سری‌آ در رده یازدهم قرار دارد.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه