آخرین اخبار

‌بازی برانکو با پرسپولیس



حتی درویش، مدیرعامل سرخ‌ها تا قطر هم رفت تا مذاکرات ادامه پیدا کند، اما برانکو همین را گفت: ممنون که تا اینجا آمدید، اما شرایط آمدن به ایران را ندارم! به این ترتیب مصیبت برسر سرمربی پرسپولیس مجددا آغاز شد. در تمام سال‌های اخیر انتخاب سرمربی پرسپولیس تا این اندازه سخت و دشوار نبوده است. نخستین سوالی که به وجود آمد این بود: چرا برانکو با این‌که می‌دانست به ایران نمی‌آید، زودتر اطلاع نداد تا مالیاتش را باشگاه پرسپولیس ندهد؟ این ابهام بزرگی به نظر می‌رسد. این اتفاق ابتدا یک زرنگ‌بازی ازسوی برانکو تلقی می‌شد اماشواهد وقرائن حاکی ازچیزهای دیگری هم می‌تواند باشد؛ درواقع یک اتفاق بزرگ و البته قابل پیش‌بینی. نخست احتمال‌ها را بررسی کنیم:
 
احتمال اول: همان زرنگ‌بازی!
برانکوایوانکوویچ وهمان احتمال اول: زرنگ‌بازی درآورد، وانمود کرد می‌خواهد سرمربی پرسپولیس باشد تا باشگاه پرسپولیس مالیات هشت میلیاردی او را بپردازد که اگر روزی روزگاری به ایران آمد به دلیل بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج نشود. پس با این اوصاف با زرنگ‌ترین شهروند کروات روبه‌رو هستیم. به هرحال تا به حال ندیده بودیم یک نفر وانمود کند قرار است سرمربی جایی شود!برانکو خیلی زودترازاینها می‌توانست‌خبربدهدکه‌نمی‌آید؛ حتی پیش ازاین‌که‌مدیرعامل‌پرسپولیس‌راهی قطرشود. برانکو خوب بلد بود چکار کند. خیلی محترمانه و شیک والبته درعین زرنگ‌بازی، آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت.
 
احتمال دوم: جانشین…؟
احتمال دوم بسیار مهم‌تر است؛ بازگشت برانکو به ایران نه به‌عنوان سرمربی پرسپولیس بلکه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران؛ همین‌قدر ساده و همین‌قدر پیچیده. او قبلا سرمربی تیم ملی هم بوده و این تیم را به جام جهانی۲۰۰۶ برده است. اکنون تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به سر می‌برد و امیر قلعه‌نویی هم سرمربی آن است؛ احتمالی که دیروز مطرح شد این بود: در بازگشت تیم، قلعه‌نویی کنار می‌رود و برانکو ماموریت بردن این تیم به جام جهانی ۲۰۲۶ را عهده‌دار می‌شود. چند ماه پیش هم خبر آمدن برانکو به ایران را برای قبول سرمربیگری ایران شنیده بودیم.
 
بسته شدن موقت پرونده
فعلا پرونده برانکو ایوانکوویچ را ببندید. کارزار جام ملت‌ها باید تمام شودتادوباره کلی معمای جدید شکل بگیرد. از این‌که قلعه‌نویی می‌رود و چه کسی می‌آید؛، ازاین‌که برانکوگذاشت مالیاتش پرداخت شود تاسرفرصت به ایران بیاید وسکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران رادراختیارش بگذارند؛ برانکو فعلا مهم‌ترین آلترناتیو فوتبال ایران است.فعلا تیم‌های ملی ایران و عمان با هدایت قلعه‌نویی و برانکو در جام ملت‌های آسیا حضوردارند؛چیزی‌مهم‌ترازحضور موفقیت‌آمیز ایران درجام ملت‌ها وجود ندارد.
 
گزینه‌های چشمگیر
روز گذشته بلافاصله پس از منتفی شدن حضور برانکو درایران، باشگاه پرسپولیس مجددا گزینه‌ها راردیف کرد؛۱۰مربی گزینه پرسپولیس هستند و گفته می‌شود یکی از این گزینه‌ها، اسپانیایی است و دو تا هم آلمانی. در این‌ باره جلسه‌ای هم تشکیل شد. در این جلسه درباره گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس بحث‌هایی انجام شد وحدود ۱۰گزینه مورد بررسی قرار گرفتند. به نظر می‌رسد تا روز یکشنبه سرمربی جدید و خارجی پرسپولیس از سوی این باشگاه انتخاب و معرفی شود، یعنی قبل از این‌که قلعه‌نویی سرمربی ایران شود. او درهرشرایطی می‌تواند گزینه سرمربیگری ایران و پرسپولیس باشد. احتمال دیگر می‌تواند این باشد که با این خارجی‌ها به جایی نرسند و بعد مجبور شوند بروند سراغ گزینه‌های داخلی؛ تارتار وربیعی هم که اکنون حاضر و آماده هستند. پرسپولیس سرنوشت غریبی در نیم فصل دوم خواهد داشت.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبعام جم آنلاین ج

نوشته های مشابه