آخرین اخبار

خلاصه دربی ۱۰۲ ؛ پرهیجان و پرحاشیه با کمک VAR + ویدئو



به گزارش همشهری آنلاین، این دیدار معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد و با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

بازی امروز برای نخستین مرتبه با استفاده سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) و همچنین حضور بانوان هوادار برگزار شد. قضاوت این دیدار حساس را موعود بنیادی‌فر با کمک‌های سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم برعهده داشت.

جایگاه دو تیم در جدول‌ رده‌بندی و کُری‌خوانی‌های که در هفته‌های اخیر بین مربیان آنان صورت گرفته، بر حساسیت‌های همیشگی دربی افزوده بود.

روشن کردن مواد آتش‌زا از سوی هواداران دو تیم موجب شد تا جو جالبی در ورزشگاه ایجاد شود. همچنین بازی با درگیری بین آرمین سهرابیان و علی نعمتی آغاز شد که این مساله پس از صحبت‌های جدی داور به پایان رسید.

استقلال کار را با پرس از محوطه جریمه حریف آغاز کرد و پرسپولیسی‌ها نیز با حفظ توپ و آرام کردن بازی سعی بر اجرای برنامه‌های تاکتیکی خود داشتند.

دقیقه هفتم ارسال عالی مهدی ترابی با ضربه علی نعمتی همراه شد اما سیدحسین حسینی با واکنشی مناسب، اجازه نداد تا دروازه تیمش باز شود.

در ادامه عراقی اتاق VAR صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال را به اطاع بنیادی‌فر رساند که او پس از چند مرتبه بازبینی، پنالتی تشخیص نداد.

در ادامه هرچند اکثر دقایق توپ در اختیار بازیکنان پرسپولیس بود اما آنها با پاس‌های متعدد در زمین خودی، میل چندانی برای گلزنی نداشتند.

استقلال نیز در اواخر نیمه نخست دو حمله از جناحین انجام داد که اشتباه بیرانوند چیزی نماینده بود کار دست پرسپولیس بدهد.

همچنین در اواخر نیمه نخست توپ در محوطه جریمه سرخپوشان به دست مهدی ترابی برخورد کرد که با وجود اعتراض شدید کادر فنی استقلال، داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در نهایت نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل همراه شود.

استقلال نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ سماجت کوین یامگا و پاس او موجب شد توپ به مهرداد محمدی برسد اما شوت او راهی به دروازه نداشت.

در دقیقه ۴۹، امید حامدی‌فر هافبک جوان استقلال نخستین بازیکن اخطاری لقب گرفت. در ادامه، روزبه چشمی از استقلال و سعید صادقی از پرسپولیس، کارت زرد گرفتند.

در نیمه دوم، بازیکنان استقلال با دوندگی بالا، خط هافبک پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد بهتری داشتند.

در دقیقه ۷۷ پاس رو به عقب عجیب مدافع استقلال با خروج ضعیف حسینی همراه شد و توپ به امید عالیشاه رسید و وینگر باتجربه پرسپولیس که لحظاتی از حضورش در زمین می‌گذشت با شوتی زمینی از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد.

در دقیقه ۸۵ مهاجم استقلال سرنگون شد و داور پس از بازبینی فیلم، اعتقادی به پنالتی نداشت.

VAR همه کاره دربی ۱۰۲؛ تساوی سرخابی‌ها به سود سپاهان

در دقیقه ۹۵ بازهم کار به سیستم کمک داور ویدئویی کشید و این بار داور برای استقلال پنالتی گرفت و کوین یامگا گل تساوی را به ارمغان آورد.

در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و استقلال با ۱۲ بازی و ۲۵ امتیاز صدرنشین ماند و پرسپولیس با ۱۱ بازی و ۲۱ امتیاز همچنان در رتبه چهارم است.

این تساوی بیش از همه به سود سپاهان اصفهان شد که اکنون با ۱۱ بازی و ۲۴ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و می‌تواند با برتری در دیدار معوقه خود، به صدرنشینی استقلال پایان دهد.

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان(زبیر نیک‌نفس)، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، مهدی مهدی‌پور(پیمان بابایی)، آرش رضاوند، مهرداد محمدی(آرمان رمضانی)، کوین یامگا و گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر(وحدت حنانوف)، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی(امید عالیشاه)، مهدی ترابی(محمد عمری)، سعید صادقی(فرشاد فرجی) و شهاب زاهدی(نبیل باهویی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه