آخرین اخبار

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران در مقابل ژاپن ؛ حربه ژنرال برای ژاپنی‌ها



به گزارش همشهری آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، فردا از ساعت ۱۵ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با قضاوت مانینگ از کشور چین، مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن به میدان می‌رود.

ملی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند در گروه C این رقابت‌ها با کسب ۹ امتیاز و اقتدار راهی مرحله حذفی شوند. یوزها ابتدا با نتیجه ۴ بر یک تیم ملی فلسطین را مغلوب کردند و در ادامه با یک گل هنگ‌کنگ را از پیش‌رو برداشته و در نهایت نیز با برتری ۲ بر یک مقابل تیم ملی فوتبال امارات جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را به عنوان صدرنشین کسب کردند.

تیم ملی ایران در این مرحله موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ سوریه را از پیش‌رو بردارد و حالا باید در مرحله یک چهارم نهایی شاهد یک فینال زودرس بین تیم‌های ایران و ژاپن باشیم.

در سوی مقابل تیم ملی ژاپن در گروه D این رقابت‌ها با کسب ۶ امتیاز بعد از تیم ملی عراق و بالاتر از اندونزی و ویتنام راهی مرحله حذفی شد. سامورایی‌ها کار خود را با برتری ۴ بر ۲ مقابل ویتنام آغاز کردند و در ادامه با نتیجه عجیب ۲ بر یک مغلوب عراق شدند تا اولین شگفتی جام رقم بخورد.

در نهایت ژاپن با برتری ۳ بر یک مقابل اندونزی جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کرد. این تیم در این مرحله موفق شد با نتیجه ۳ بر یک بحرین را مغلوب کند و به راحتی به جمع هشت تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا راه پیدا کند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران برای دیدار با ژاپن، سیدمجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و به نظر می‌رسد برای دیدار با این تیم، یوزها را با ترکیب ۱-۳-۲-۴ راهی میدان کند.

علیرضا بیرانوند درون چارچوب دروازه، مسئولیت حفاظت از قفس توری یوزها را برعهده خواهد داشت. در غیاب حسینی و بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از یک جلسه غیبت به دلیل محرومیت، به نظر می‌رسد یک‌بار دیگر شاهد زوج این بازیکن در کنار شجاع خلیل‌زاده باشیم.

رامین رضاییان از جناح راست و احسان حاج‌صفی از جناح چپ خط دفاعی تیم ملی را تکمیل می‌کنند. روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی زوج میانه میدان تیم ملی را تشکیل می‌دهند. با توجه به غیبت مهدی طارمی به دلیل محرومیت، احتمالا سامان قدوس در این دیدار یک خط جلوتر نسبت به سایر دیدارها جای خالی طارمی را پشت سر سردار آزمون پر می‌کند. مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش نیز وینگرهای تیم ملی مقابل سامورایی‌ها خواهند بود تا به این ترتیب ۱۱ بازیکن تیم ملی مقابل ژاپن تکمیل شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه