آخرین اخبار

این تیم را رها نکنیم



چه شد که تیم ملی فوتبال نوجوانان به این مرحله فوق‌العاده رسید که بتواند مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کند؟
تیم بسیار خوبی را شاهد هستیم، روی این تیم سه سال کار شد و واقعا برای آن وقت گذاشتند. با تمام این اقدامات مثبتی که انجام شد اکنون ما به اینجا رسیده‎ایم و شاهد درخشش این تیم در جام‌جهانی نوجوانان هستیم. 
 
دیدار مقابل برزیل را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران بازی بسیار خوبی مقابل برزیل ارائه داد. اصلا باید بگویم این نمایش دلپذیر در حد رویایی بود. حالا به‌خوبی نتایج هزینه‌کردن روی رده سنی نوجوانان را می‎بینیم. هر چقدر بیشتر سرمایه‌گذاری شود به همان نسبت بیشتر بهره می‌بریم. 
 
به نظر می‌رسد قبلا به این اندازه روی تیم ملی نوجوانان کار نمی‎شد.
بله همین‌طور است. هر اندازه سرمایه‌گذاری کنید سود بیشتری عاید شما می‎شود. ما این اتفاق را در رابطه با تیم ملی نوجوانان دیدیم. سه سال روی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران کار شد. این تیم هم در مقدماتی درخشید و هم تدارکات خوبی برای آن درنظر گرفتند. همه این شرایط خوب مزید بر علت شد تا تیم ملی هرچه سریع‌تر و بهتر به این جایگاه کنونی برسد. امیدوارم چنین وضعیتی ادامه‌دار باشد. 
 
آینده همین تیم را در صورت تداوم سرمایه‎گذاری‎ها چگونه می‎بینید؟ 
این تیم، ما را در آینده بیشتر از اینها خوشحال خواهد کرد، البته به این شرط که تیم را رها نکنند. با یک برنامه‎ریزی خوب و مدون می‎توان تیم را به جایگاه و پیشرفت بالاتری رهنمون کرد که امیدواریم ادامه‌دار باشد. اکنون در جایگاه بالایی هم هستیم. باید روی این تیم سرمایه‌گذاری جدیدی انجام شود تا نتیجه آن را به بهترین شکل ممکن ببینیم. 
 
در دوره‌های قبلی، تیم بعد از درخشش‌های مقطعی فراموش می‌شد. نباید انتظار داشته باشیم آن اتفاق تکرار نشود؟ 
درست است. ما در دوره‌های قبلی تیم را کنار گذاشتیم. این تیم قبلا هم در جام‌جهانی بازی کرده است. می‎توانیم اکنون نسبت به ادوار قبلی بهتر نتیجه بگیریم. اما صرف‌نظر از این‌که تیم ملی فوتبال نوجوانان در دوره‎های قبلی چه نتایجی گرفته، باید این موضوع را بررسی کنیم که با آن تیم‌ها چه‌کار کردند. 
 
کار خاصی صورت نگرفت و خبری از بخش عمده بازیکنان تیم‌های سال‌های قبل نوجوانان نیست. 
هیچ اتفاقی برای تیم ملی فوتبال نوجوانان نیفتاد، به دلیل این که هیچ‌کس دلش نمی‎خواهد روی رده نوجوانان ریسک کند. کمتر کسی در ایران پیدا می‎شود که تمایل به استفاده از بازیکنان کم‌سن و سال در تیم‎های باشگاهی داشته باشد. همه دنبال نتیجه‎گیری هستند و همه، بازیکنان پخته و با‌تجربه را می‎خواهند. استعدادها و جوانان قبلی ما سوختند؛ در واقع بی‎توجهی‎ها آنها را سوزاند. 
 
بهترین کار برای این بازیکنان فعلی تیم نوجوانان ایران چیست؟
اگر بتوانیم این بازیکنان را برای باشگاه‌ها جذب کنیم بهترین کار را برای آنها انجام داده‎ایم. این بازیکنان باید تبدیل به پشتوانه‎هایی قوی شوند در غیراین‌صورت هیچ کاری نمی‎شود کرد. الان که بابت پیروزی تیم ملی مقابل برزیل خوشحال هستیم باید نگران هم باشیم. نکند این بچه‌ها را بعد از بازگشت از اندونزی به حال خود رها کنند. 
 
دیدار بعدی تیم ملی ایران را که مقابل انگلیس است، چطور می‎بینید؟
برزیل در مسابقه اول شکست خورد، انگلیس هم پرگل نیوکالدونیا را برد. حالا انگلیسی‎ها خوب می‎دانند نباید تیم ایران را دست‌کم بگیرند، تیم ایران هم نباید در باد پیروزی با برزیل بخوابد. الان تیم ملی انگلیس حساب جداگانه‎ای بابت قدرت تیم ما باز کرده است و محتاط بازی خواهد کرد. به‌نظر، اهمیت دیدار با انگلیس از دیدار با برزیل بیشتر است، چون شرایط سخت‎تر می‎شود. ما تیم گمنامی نیستیم. برزیل این اشتباه را کرد و ما را دست‌کم گرفت. اما انگلیس چنین نخواهد بود. آنها بی‌محابا بازی نمی‌کنند و بی‌گدار به آب نمی‌زنند. 
 
و دیدار سوم که با نیوکالدونیا است. این تیم اصلا جدی به‌نظر نمی‌رسد، این‌طور نیست؟ 
نیوکالدونیا نباید برای ما چندان سخت باشد. البته نباید از چیزی غافل باشیم. اصلا نباید گمان کنیم حالا که این تیم از انگلیس ۱۰ گل خورده از ما هم دو رقمی گل می‌خورد. ما باید بسیار هوشیار باشیم. 
 
درنهایت پیش‌بینی شما از این مسابقه چیست؟ 
اگر برنامه‌ریزی وجود داشته باشد، ترسی نیست اما متاسفانه تجارب گذشته نشان می‎دهد معمولا تیم‎های رده‎های نوجوانان خیلی سریع رها می‎شوند. 

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبعام جم آنلاین ج

نوشته های مشابه