آخرین اخبار

فیفا آمار بازی ملی و گل‌های علی دایی را کم کرد | مسی در آستانه گذر از شهریار



به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از TYC، تیم ملی فوتبال آرژانتین با درخشش لیونل مسی توانست پرو را در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شکست دهد. آلبی‌سلسته در این بازی با دو گل به پیروزی دست پیدا کرد که هر دو گل را مسی به ثمر رساند. البته او یک گل دیگر را هم به ثمر رساند که VAR آن را رد کرد. مسی با زدن دو گل در این دیدار، بهترین گلزن تاریخ مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی شد.

لیونل مسی اکنون ۳۱ گل برای آرژانتین در مقدماتی جام جهانی به ثمر رسانده است. لوئیس سوآرس، مهاجم اروگوئه، با ۲۹ گل جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

لیونل مسی اولین بازی ملی‌اش را ۱۷ اوت ۲۰۰۵ انجام داد. او در طول ۱۸ سال، ۱۷۸ بازی ملی انجام داده، ۱۰۶ گل به ثمر رسانده و ۵۶ پاس گل داده است. مسی در ماه ژوئن از پاری‌سن‌ژرمن جدا و راهی آمریکا شد.

مسی تاکنون هفت بار برنده توپ طلا شده است؛ جایزه ای که به بهترین بازیکن فوتبال سال تعلق می‌گیرد و امسال نیز شانس اصلی کسب هشتمین توپ طلای فوتبال جهان است. قهرمان جام جهانی (۲۰۲۲)، کوپاآمه‌ریکا (۲۰۲۱) و المپیک (۲۰۰۸) مهم‌ترین افتخارات مسی با تیم ملی آرژانتین است.

دایی ۱۰۹ یا ۱۰۸ گل؟

در حالی که فیفا و بسیاری از منابع در ابتدا اعلام کردند علی دایی ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی به ثمر رسانده است ولی فیفا بازی ایران برابر تیم المپیک اکوادور در ۱۲ ژانویه ۲۰۰۰ را دیدار رسمی نمی‌داند. بنابراین یک بازی ملی و یک گل علی دایی کم‌ می‌شود و رکورد جدید علی دایی ۱۰۸ گل در ۱۴۸ بازی ملی می‌شود.

دایی ۱۷ نوامبر ۲۰۰۴، به اولین بازیکنی تبدیل شد که از مرز ۱۰۰ گل در فوتبال ملی عبور می‌کند. دوران ملی علی دایی ۱۳ سال از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ به طول انجامید و در نهایت کریستیانو رونالدو به‌تازگی توانست رکورد او را بشکند.

بر این اساس لیونل مسی به دو گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد علی دایی برسد و دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال شود. در صدر جدول برترین گلزن دیدارهای ملی، کریستیانو رونالدو با ۱۲۷ گل ایستاده است.

نکته جالب اینکه سونیل چتری هندی این ماه نیز برای هند گلزنی کرد تا شمار گل‌هایش را به ۹۳ گل برساند. هندی‌ها خیلی روی این مهاجم ۳۹ ساله حساب کرده و دوست دارند او بتواند شمار گل‌هایش را در دیدارهای ملی سه‌رقمی کند.

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع همشهری آنلاین

نوشته های مشابه