علم و فناوری‌ > هوش مصنوعی

آغاز مرحله فینال لیگ خودروهای خودران از امروز



آغاز مرحله فینال لیگ خودروهای خودران از امروز

به گزارش ایسنا، لیگ خودروهای خودران فیرا المپیک فناوری ۲۰۲۴ با هدف خودران‌سازی حرکت خودروهای الکتریکی کنترل از راه دور و دارای مکانیزم فرمان آکرمن با ابعاد حداکثر یک به ۱۰ ابعاد خودروهای شهری واقعی ایجاد شده است.

این خودروها که نزدیکترین ساختار را به خودروهای شهری دارند، با استفاده از حسگرهایی که بر روی خود دارند، می‌توانند خط کشی جاده، علائم راهنمایی و رانندگی و موانع را تشخیص داده و به صورت خودکار در محیط رانندگی کنند.

مسابقات مانور سرعتی خودکار (ریس خودکار)، از بخش‌های رقابتی این لیگ است که با هدف جهت دهی به تیم‌های شرکت کننده برای توسعه نرم‌افزار ناوبری خودکار ربات پرنده با قابلیت انجام مانورهای سریع و سه بعدی طراحی شده است.

در حال حاضر تنها ربات‌های پرنده به وسیله اپراتورهای ماهر قادر به انجام مانورهای سریع و جذاب هستند و فاصله زیادی بین نرم‌افزارهای ناوبری خودکار و مهارت اپراتورها وجود دارد. برای کاهش این فاصله و ایجاد یک محیط سنجش یکسان، مسابقه مانور سرعتی خودکار به گونه‌ای طراحی شده است که تیم‌هایی که از ربات‌های خودکار استفاده می‌کنند، از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شوند.

لیگ شبیه‌سازی خودروهای خودران بخش دیگر این رقابت است که در دو بخش «محیط شهری» و «سرعت» برگزار می‌شود که در بخش سرعت هدف طی مسیر مسابقه با حداکثر سرعت ممکن به صورت خودران، عبور از نقاط مشخص و عدم برخورد با موانع است. در بخش درون شهری، خودروی شبیه‌سازی شده باید بدون دخالت کاربر با استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده در کنار خیابان‌ها مسیر مشخصی را به صورت صحیح و بدون برخورد با موانع دنبال کرده و به مقصد برسد.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی که در طول این مسابقات توسعه می‌یابند، می‌توانند مبنای مناسبی برای حرکت به سمت خودروهای خودران در آینده ایجاد کنند. 

این رقابت از روز پنج‌شنبه، ۳ آبان در مرحله مقدماتی آغاز شد که نتیجه اولیه این لیگ به این شرح است:  

* تیم Hades با امتیاز منهای ۴۶۷۶۳۸۸۸

* تیم Arura با امتیاز ۱۸۹۳۹۳

* تیم SRB.CE با امتیاز ۲۰۲۶۰۸

* تیم ACE با ۱۱۳۱ امتیاز

* تیم ASDT با ۱۱۷ امتیاز

مرحله فینال این رقابت از امروز آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، المپیک فناوری ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه، اول آبان ماه در محل منطقه بین‌المللی نوآوری ایران(پارک فناوری پردیس) آغاز به کار کرده است و در روز دوشنبه، ۷ آبان ماه به کار خود خاتمه می‌دهد.

انتهای پیام

این خبر را در تهران ورزشی دنبال کنید

منبع ایسنا

نوشته های مشابه